Archive for јануар, 2017

Naručilac ne može da bude strana u upravnom sporu

UPRAVNI SPORUpravni spor se može pokrenuti protiv odluka Republičke komisije za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki u roku od 30 dana od dana prijema odluke. Upravni spor može se pokrenuti i kada Republička komisija nije donela i dostavila odluku u rokovima predviđenim Zakonom o javnim nabavkama.

Postavlja se pitanje ko može pokrenuti, upravni spor odnosno ko ima aktivnu legitimaciju za pokretanje upravnog spora? Tužilac svakako može biti ponuđač, kao i sve druge stranke iz postupka zaštite prava (između ostalih i Uprava za javne nabavke, Državna revizorska institucija, javni pravobranilac  zatim nadležni javni tužilac i nadležno javno pravobranilaštvo kako je određeno čl. 11. Zakona o upravnim sporovima “Sl. glasnik RS”, br. 111/2009). Upravni sud je zauzeo stav da naručilac nije aktivno legitimisan na pokretanje upravnog spora. U rešenjima kojima je odbačena tužba naručioca zbog nedostatka aktivne legitimacije, sud je zauzeo stav Više »

KOMISIJA ZA ZAŠTITU KONKURENCIJE SANKCIONIŠE „NAMEŠTENE PONUDE“

SLIKA KONKURENCIJARepublička komisija za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki i Komisija za zaštitu konkurencije potpisali su Sporazum o saradnji, u skladu sa navedeni sporazumom Komisija za zaštitu konkurencije počela je sa proverom pojedinih postupaka javnih nabavki kako bi utvdila da li je došlo do povrede konkurencije.

Zajednička praksa Republičke komisije i Komisije za zaštitu konkurencije dovela je do zaključaka da ponuđači povezani preko trećeg pravnog lica na taj način što je direktor jednog izabranog ponuđača istovremeno direktor pravnog lica koje nije ponuđač ali čiji je vlasnik udela istovremeno vlasnik udela i direktor drugog izabranog ponuđača, poslovni i rodbinski povezani, mogu se podvesti pod osnovanu sumnju u povredu konkurencije. Više »